●아사나 소개
아사나 상담센터는 2023년 8월에 개업한 송탄에 (평택) 위치해 있는 정신건강 상담센터입니다. 아사나에서는 심리 상담과 응용 행동 분석 치료를 (Applied Behavior Analysis Therapy) 영어와 한국어로 제공하고 있습니다. 아사나는 작지만, 따뜻한 마음으로 내담자에게 최고의 케어를 제공하기 위해 전념하는 전문가들로 구성되어 있습니다. 자세한 내용은 아래 참고 부탁드리며 문의 사항 있으시면 연락해 주시기를 바랍니다.
●직무 상세 정보
- 종류: 풀타임
- 급여: 협의 가능
- 채용 기간: ~채용시
- 성별: 무관
- 나이: 무관
아사나가 원하는 인재상은 정신건강 서비스를 필요로 하는 사람들을 지원하는 데 열정적이며 아사나의 행정팀 일원으로 내담자과 심리 상담사의 행정적인 요구를 충족하는 데 중요한 역할을 할 것입니다.
●근무 조건
- 근무일: 주 5일 (월~금 또는 화~토 중 택1)
- 근무 시간: 오전 11:00 - 오후 8:00 (휴식을 포함한 1시간 점심 휴식)
- 근무 위치: 사무실 근무
- 경기도 평택시 신장동 (1호선 송탄역에서 도보 5-7분)
●책임
- 내담자, 치료사, 다른 부서 및 해외 보험사와의 의사 소통 관리
- 일정, 결제, 고객 문의, 신규 고객 등록 및 기록 유지 관리
- 사무실 대표로서 사무실이 깨끗하게 유지되고 손님들이 적절하게 환영받도록 함
- 센터 매니저의 지시에 따라 행정 팀 일원으로 일하며 치료사들이 일관된 관리를 제공하는 데 도움
- 데이터 보안, 기밀 유지, 개인 정보 보호 법규를 완전히 준수
●필수 기술 및 자격
- 영어 능통; 추가 언어 구사 능력 우대
- 한국어의 고급 수준 또는 유창함
- 한국 국적 또는 한국 내 근무를 허용하는 비자 소지자
●우대되는 기술 및 자격
- 고객, 팀 멤버 및 외부 연락처와의 전문적이고 예의 바른 의사 소통
- 도움이 되고 공감적인 방식으로 문의와 우려에 대응하는 능력
- 다양한 문화와 배경에 대한 감수성 및 이해, 특히 정신 건강 환경에서
- 팀 리드 없이 독립적으로 작업하거나 팀 환경에서 협력하는 능력
- 빠른 환경에서 다양한 작업을 병행하고 우선 순위를 정하는 능력
- 탁월한 구두 및 서면 의사 소통 기술
- 세심한 주의와 정확성
- **기밀 유지에 대한 이해와 헌신**
- 기술 능숙성; Google Workspace 도구 또는 Excel에 대한 친숙함
- 고객 서비스에서의 경험
●선발 절차
1. 서류 제출
2. 1차 면접
- 개별 면접 시간 통보 (이메일 통해 - 서류 제출 후 확인 필요)
3. 2차 면접
4. 지원자 발표: 면접 후 개별 통보
●필요 서류
- 이력서
- 자기 소개서
●지원
- 위에 나열된 문서를 [[ashley@asanakorea.com](mail to:asheffield@asanakorea.com)]로 이메일로 보내주세요.
- 영어로 작성 우대
- 문의 사항은 031-663-9110으로 문의해주세요.
●기타 유의사항
- 지원자는 지원서 또는 제출된 문서에서 거짓이나 부정확한 정보, 필요한 문서의 누락 등으로 인해 발생하는 불이익에 대해 전적으로 책임집니다.
- 제출된 문서는 반환되지 않으며 제공된 정보는 수정할 수 없습니다.
- 지원자 중 범죄 기록이나 가정 폭력 범죄자는 자격이 박탈될 수 있습니다.
- 지원서 또는 여러 인증서에서 거짓 정보를 제공하거나 규정을 위반하는 지원자는 합격이 철회될 수 있습니다.
Asana Job Notice
●About Asana
Asana is a newly established therapy and Applied Behavior Analysis (ABA) center based in Pyeongtaek between Songtan Station and Osan AB. Our intimate center is driven by a small, compassionate team of professionals who are deeply committed to delivering exceptional care to our clients. We are seeking individuals dedicated to helping clients to join our administration team. Please see below for more details and contact us with any inquiries.
●Job Details
- Type : Full time
- Salary : Negotiable
- Recruitment Period : Open-ended
- Gender : Any
- Age : Any
The ideal candidate should be an advocate for mental health and be passionate about supporting those seeking services. As part of the administration team at Asana, you will play a central role in assisting clients and therapists with their administrative needs.
●Working Conditions
- Working days: 5 days a week (Monday to Friday, Tuesday to Saturday schedules available)
- Working hours: 11:00 AM - 8:00 PM (one hour lunch break included)
- Working location: In-person
- Sinjang-dong, Pyeongtaek-si, Gyeonggi-do (5-7 minutes walk from Songtan Station, Line 1)
●Responsibilities
- Manage communication between clients, therapists, other departments, and third parties, such as insurance companies
- Manage scheduling, payments, client inquiries, new client registration, and records maintenance
- Act as the office representative, making sure the office is presentable, and guests are greeted appropriately
- Work as part of the Administrative Team, under the instruction of the Center Manager, to assist the therapists in providing consistent care
- Ensure full compliance with data security, confidentiality, and privacy laws
●Required Skills and Qualifications
- Fluent in English; proficiency in additional language(s) is a plus
- Advanced-level or fluency in Korean
- Korean national or visa which allows work within Korea
●Preferred Skills and Qualifications
- Professional and courteous communication with clients, team members, and external contacts
- Ability to address inquiries and concerns in a helpful and empathetic manner
- Sensitivity to and understanding of diverse cultures and backgrounds, especially in a mental health setting
- Ability to work both independently without a team lead available and collaboratively within in a team setting
- Ability to multi-task and prioritize in a fast paced environment
- Excellent verbal and written communication skills
- Strong attention to detail and accuracy
- Understanding and commitment to maintaining confidentiality
- Technological proficiency; familiarity with Google Workspace tools or Excel
- Experience working in customer service
●Selection Process
- Document submission
- First Interview
- Individual notification of interview time (via email - confirmation required after document submission)
- Second Interview to be held upon successful completion of first interview
- Announcement of successful candidates: Individual notification after the interview
●Required Documents
- Resume
- Cover letter
●Application
- Please email the documents listed above to ashley@asanakorea.com(English preferred)
- Please contact 031-663-9110 with any questions
●Additional Notes
- The applicant is solely responsible for any disadvantages caused by false or incorrect information, omission of required documents, etc., in the application form or submitted documents.
- Submitted documents will not be returned, and the information provided cannot be modified.
- Applicants will be disqualified due to criminal records or domestic violence crimes.
- Applicants who provide false information or violate regulations in their application form or various certificates may have their acceptance revoked.
Thank you.